Wigilia firmowa wymaga odpowiedniego przygotowania i oprawy. Warto o jej organizacji pomyśleć odrobinę wcześniej, by uniknąć wpadek i stresu. Co powinno znaleźć się na wigilii w firmie? Jak ją zaplanować? Czy wypada obdarowywać się prezentami? Zaraz to sprawdzimy!
Wigilia w firmie – organizacja eventu świątecznego
W pierwszej kolejności musimy wybrać taki termin na wigilię firmową, by zjawiło się na niej, jak najwięcej pracowników. Na pewno wiesz, że kadra często bierze sobie kilka dni urlopu tuż przez świętami, więc takie spotkanie przy wspólnym opłatku, nawet tydzień przed wigilią kalendarzową będzie najlepszym wyjściem.
Kolejna kwestia, której nie sposób pominąć to oczywiście catering. Powinien być świeży, a potrawy, które na nim zamówimy powinny być świąteczne i smaczne – barszcz czerwony z uszkami, karp albo, na przykład kompot z suszu, to dania idealne na uroczystą wigilię firmową. Oczywiście słodkości i ciasta, również są zawsze mile widziane. A co z upominkami?
Prezenty – co wypada, a co nie?
Pewnie zastanawiasz się, czy zachęcenie pracowników do wymiany drobnych, symbolicznych upominków pozostanie w dobrym guście i tonie. I tutaj wszystko zależy od relacji i różnić między kadrą. Oczywiście w zgranym, małym zespole może to być miłe i pożądane, ale na dużym, korporacyjnym evencie z okazji świąt już niekoniecznie.
Jak zaplanować wigilię, żeby obyło się bez wpadek?
Pamiętajmy o przygotowaniu dostatecznej ilości miejsc, opłatków i dań dla każdego. Najlepiej wszystko spisać na kartce i odhaczać wykonane już zadnia. Dzięki temu unikniemy zamieszania i stresu. Możemy również powierzyć organizację wigilii firmowej, specjalnej agencji, która zajmuje się tego typu wydarzeniami.
Wszystko zależy od tego, czy jesteśmy gotowi na planowanie spotkania przy opłatku, czy wolimy oddać to na barki profesjonalistów. A czego sobie życzyć podczas łamania opłatkiem? Unikajmy skomplikowanych i nie zawsze jednoznacznych zdań, szczere życzenia, motywujące i radosne będą idealne.