Coraz większą popularność zdobywają ekologiczne eventy, również te organizowane przez firmy. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby powstała ekologiczna konferencja. I tutaj podpowiadamy, jak się za to zabrać.
Wybierz odpowiednie miejsce z dbałością o środowisko
Coraz więcej ekologicznych hoteli czy centrów konferencyjnych korzysta z energii odnawialnej oraz zapewnia ekologiczną politykę redukcji odpadów i oszczędzania energii. Dzięki temu pokazują, jak można funkcjonować w sposób minimalizujący szkodliwość przyrodzie. Wybierz lokalizację, która spełnia Twoje wymagania, ale zważ również na transport – aby zredukować emisję CO2, warto podróżować komunikacją miejską lub wspólnie zorganizować przejazd.
Zminimalizuj użycie papieru oraz plastiku
Postaw na nowoczesność i zrezygnuj z papieru na rzecz cyfrowych rozwiązań! Skorzystaj z pomocy AR (rozszerzonej rzeczywistości), aby każdy uczestnik mógł korzystać ze swojego telefonu podczas sprawdzania harmonogramu lub listy prelegentów. Możesz również przygotować cyfrową mapę całego obiektu, aby nie trzeba było jej drukować – każdy będzie miał ją zawsze przy sobie.
Skorzystaj z cateringu z eko produktów
Warto zadbać o dostawy posiłków od lokalnych producentów, którzy oferują produkty organiczne i bio. Ogranicz w menu mięso na rzecz opcji wegetariańskich i wegańskich. Podając posiłki, korzystaj z biodegradowalnych naczyń lub wielokrotnego użytku, a także proponuj wodę w szklankach zamiast w butelkach – to znacząco zmniejszy liczbę produkowanego plastiku na wydarzeniu.
Postaw na segregację śmieci
Zachęć uczestników do odpowiedzialnego gospodarowania odpadami i pokaż im, jak to robić. Upewnij się, że na terenie obiektu znajdują się specjalne pojemniki do segregowania śmieci. Dzięki temu będziecie mogli wprowadzić w życie nową filozofię zero waste.
Edukuj uczestników
Świetnym pomysłem będą warsztaty eko, na których uczestnicy dowiedzą się, jak sukcesywnie zarządzać odpadami, jak je segregować oraz jak żyć bardziej w zgodzie z naturą.
Dzięki takiej konferencji pokażesz uczestnikom, że nie tylko dbasz o środowisko, ale również świadomie podchodzisz do nowoczesnych standardów prowadzenia biznesu. Jednocześnie uświadomisz im, że to wcale nie takie trudne i być może zachęcisz kogoś do lepszego podejścia do konsumpcji.