Eventy architektoniczne skierowane do architektów, architektów i projektantów wnętrz, architektów krajobrazu i projektantów elementów przemysłowych, to okazja, która wyróżnia się dużą wiedzą z zakresu otoczenia i życia człowieka. Design, innowacyjne rozwiązania, wartościowe konferencje i szkolenia, to podstawa takich eventów. Co zrobić, aby event architektoniczny przyciągnął dużo więcej osób niż tylko branża projektowa i tym samym otworzył rynek architektoniczny na producentów i potencjalnych klientów? O tym poniżej.
Charakterystyka eventu architektonicznego
Spotkania dla architektów i projektantów branż budowlanych, wnętrzarskich i krajobrazowych, to spotkania, których zadaniem jest zapoznanie wszystkich przybyłych z najnowszymi trendami, możliwościami rynkowymi, osiągnięciami i konkursami, które zdobyły nagrody i prestiż w minionym roku, możliwością poznania się osób z branży, nawiązanie kontaktów, z których powstaną owocne współpracę, a także możliwość prezentacji konkursów i projektów wykonanych przez biura projektowe lub studentów, biorących w nich udział. Na konferencjach często zobaczyć można architektów i projektantów, którzy wypracowali światowy poziom i mogą poszczycić się dużymi sukcesami na polskim rynku. Zdarzają się także spotkania z designerami, którzy przybyli na spotkanie spoza kraju. Na evencie poruszane są problemy branży, pomysły na ich rozwiązanie, współczesne możliwości oraz oprogramowania, dzięki którym można podnieść jakość wykonywanych przez siebie projektów. To są podstawy każdego eventu architektonicznego, ale czasem jest to za mało, aby event nabrał globalnego znaczenia i przyciągnął rzeszę osób niezwiązanych z branżą.
Co można wprowadzić na event architektoniczny a czego jeszcze nie ma?
Architekci ogromną ilość czasu spędzają siedząc za biurkiem i projektując. Na eventach, które są dla nich kierowane, brakuje odskoczni od codziennej pracy. Eventy są bardzo rozbudowane merytorycznie, ale brakuje w nich zabawy i kreatywnego podejścia, mimo tego, że przybywa na nie grupa osób cechująca się kreatywnym myśleniem. Organizatorzy często o tym zapominają, aby event nie kończył się tylko na sali konferencyjnej czy szkoleniowej. Warto zatem zaskoczyć odbiorców nieszablonową aranżacją miejsca, w którym odbywa się event, konkursami z nagrodami np. na stworzenie swojego projektowego dzieła z użyciem plasteliny lub stworzeniem kącika aranżacji stoiska posługując się dostępnymi produktami z konkursu. Praca, która będzie najbardziej oryginalna zostanie nagrodzona oprogramowaniem oraz gadżetami, które architektom przydadzą się w pracy np. myszką komputerową, laserem, podkładką do inwentaryzacji pomieszczeń, a nawet wałkiem pod plecy, który ukoi kręgosłup podczas wielogodzinnej pracy przy komputerze.
Na eventach brakuje również atrakcji ruchomych, np. zdjęć sferycznych 3D, które staną się pamiątką udanego spotkania, gier zręcznościowych np. z wykorzystaniem okularów VR, pokazów i warsztatów wykonania elementów budowlanych i wykończeniowych, dzięki czemu architekci mogą poznać branże sąsiednie, które projektują, warsztatów tworzenia wzorów przemysłowych, które są częścią każdego projektu, warsztatów na stworzenie pracy konkursowej skierowanej na rynek globalny która to praca po całym dniu tworzenia zostanie wysłana jako grupowa praca Polaków, obecności fotobudki z gadżetami o typowo architektonicznych przekazach, stoisk, na których architekci będą mogli się poprzebierać w znane budynki, a także filmów dokumentalnych ukazujących życie najsłynniejszych architektów i projektantów światowych, którzy powinni stać się inspiracją i ukierunkowywać branżę projektową do projektowania nieszablonowego.