Scenografia eventowa to wyższy poziom zaawansowania organizacji wydarzenia. Możemy też skorzystać ze sformułowania „plastyka eventowa”. Bez wątpienia jest to spoiwo łączące gości z widowiskiem. Elementy scenografii są swoistym tłem każdego eventu. Dzięki niej każde zorganizowane spotkanie nabiera smaczku. Każde element jest skrupulatnie dobierany pod tematykę wydarzenia, dzięki czemu uzyskujemy wstęp do naszego spotkania. Zdecydowanie pierwsze na, co zwracamy uwagę jak gdzieś idziemy to tło otoczenia. Właśnie dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór scenografii do tematyki.
Więcej o scenografii eventowej znajdziesz w zakładce: Scenografia eventowa
Czy warto zainwestować w dobrą scenografię?
Każdy na pewno się zgodzi, że najważniejsze elementy eventów, to te, które przyciągają naszą uwagę. Pierwsze, co nas przyciągnie oraz zaciekawi, to oprawa wydarzenia. Bez dobrej reklamy nie zwrócimy na siebie uwagi. Jest to element spinający całość w jeden kawałek. Scenografowie są jak artyści. Oni są od tego, żeby rzeczy niedoskonałe ukazać w sposób idealny. Bez wątpienia scenografia nie jest prostą rzeczą do zrobienia. W większości są to przecież kilometry kabli, które trzeba ukryć, oświetlenie, bryły, różnego rodzaju rekwizyty. Wszystko trzeba tak zaaranżować, że było idealne, aby nie było widać nawet kawałka kabla. Bardzo często zdarza się klient, nie posiada tak przestrzennej wyobraźni i nie jest w stanie zobaczyć, jak będzie wyglądała cała aranżacja. Od tego jesteśmy my, żeby sprostać każdemu wyzwaniu i w sposób najlepszy i najwygodniejszy dla klienta pokazać jak ma wyglądać całe tło spotkania, dzięki któremu w sposób profesjonalny będzie mógł przedstawić swoją markę bądź produkt. Każdy z nas na pewno widział choćby kawałek scenografii, chociażby na koncertach czy akcjach reklamowych na ulicach. Nie przyciągnęły waszej uwagi? Z pewnością tak. I tu jest odpowiedź. Gdyby nie dobra oprawa scalająca cały przekaz, nikt nie zwróciłby uwagi na dany produkt.
Czy scenografia eventowa jest droga?
Pytanie bez odpowiedzi tak na prawdę. Wszystko zależy od wielkości wydarzenia, walorów marki i miejsca, w którym ma się ono odbyć. Jest to jednak zawsze nie mały koszt, w który na pewno warto inwestować. Warto wiedzieć, że ułożenie scenografii nie polega tylko na rozstawieniu konstrukcji. Mamy tutaj o wiele więcej elementów. Poczynając od skonstruowania planu, przez rozmieszczenie, zabezpieczenie powierzchni wokół, rozłożenie oświetlenia w dobrym miejscu i wiele innych. Ktoś to też musi zrobić, dlatego koszty nie są małe, ale z pewnością warte. Często zdarza się, że organizując event Klient ściska budżet i zaciska pasa, a pierwszym elementem, który chce wyrzucić bądź, na którym chcę zaoszczędzić jest właśnie scenografia. To jest jednak błąd. Jak można chcieć wyrzucić ogniwo, dzięki któremu przyciągniemy potencjalnych klientów? Aranżacja spotkania o jeden z najważniejszych elementów, który powinien być zawsze zawarty, nawet w stopniu minimalnym, ale jednak ma być. Jest to przecież inwestycja w naszą przyszłość. Robimy to zawsze jakimś celu. Czasem lepiej założyć budżet wcześniej, żeby mieć pewność, że nie będziemy musieli niczego żałować. W końcu robimy to dla naszych gości, słuchaczy. Czymś musimy zwrócić na siebie uwagę, a tym „czymś” jest właśnie dobra scenografia eventowa.
Czy potrzebny nam scenariusz?
Dobrze jest jak Klient przychodzi ze swoim pomysłem, albo, chociaż zarysem wydarzenia. Jeśli jednak nie ma takiej koncepcji, to nie ma żadnego problemu. Jesteśmy od tego, żeby ten pomysł mu dać. Pierwsze, co musimy zrobić, to zapoznać się z branża, w której Klient się obraca, to ułatwi nam zadanie. Dobrze jest jak znamy budżet, albo dostaniemy krótki brief. Znając podstawy, jesteśmy w stanie zacząć planowanie idealnego scenariusza pod każdy event. Dla nas idealna scenografia to taka, gdzie zawarte są wszystkie podstawowe elementy takie jak: potrzeby Klienta, miejsce, budżet, rozmach wydarzenia. Na każdym etapie ważny jest kontakt ze zleceniodawcą, bo tylko dzięki temu możemy w stu procentach go zadowolić. Scenografia jest kropką nad „i”, którą zawsze trzeba mieć.