Właśnie realizujesz plan swojego życia. Otwierasz firmę, która z założenia ma zapewnić Ci byt i przynieść spełnienie zawodowe. To bardzo ważny dzień, dlatego wart jest wyjątkowej celebracji. Jest to również okazja do zadbania o dobre pierwsze wrażenie pierwszych odbiorców. Jeśli zastanawiasz się w jakiej formie najlepiej zorganizować wydarzenie otwarcia nowej działalności, to dobrze trafiłeś. W tym wpisie przyjrzymy się temu tematowi, pochylając się nad różnego rodzaju działalnościami, tak abyś na pewno znalazł odpowiedzi na nurtujące Cie pytania. Uniwersalnie możemy jednak zaznaczyć, że jest to coś, czym koniecznie musisz się zająć – Twoja firma właśnie rusza i taka chwila nie może przejść bez echa.
Dobry ruch marketingowy
Dobrze zaplanowane otwarcie jest furtką do zrobienia dobrego pierwszego wrażenia. To najlepszy czas na rozpoczęcie pierwszej kampanii reklamowej, połączonej z otwarciem nowego lokalu czy biura. To nie tylko czas na działania internetowe, ale najbardziej skuteczny marketing lokalny. Zaproś na swoje wydarzenie okolicznych mieszkańców, zaprezentuj swoje usługi lub produkty. Opowiedz o sobie, poznaj ich, zorganizuj ciekawe gry czy zabawy z nagrodami. Możliwości jest multum i nawet dysponując niewielkim budżetem można zorganizować coś ciekawego. Dla mniejszych budżetów i lokali usługowych polecamy po prostu dostarczanie tego dnia usługi gratis, dla wygranych w konkursie czy dla każdego kto przyjdzie. Np. dla salonu fryzjerskiego, każdy kto zdąży umówić się na ten dzień będzie ostrzyżony za darmo – nie poniesiesz dzięki temu dodatkowych kosztów, a gwarantuje, że nawet mała lokalnie targetowana reklama na facebooku przyciągnie masę odbiorców. Jeśli natomiast usługę wykonasz dobrze, pocztą pantoflową rozejdzie się wieść, że w okolicy powstał nowy, dobry salon fryzjerski.
Poznaj swojego klienta
Organizacja otwartego przyjęcia z okazji otwarcia Twojej firmy to również dobry sposób na dotarcie i poznanie swoich pierwszych potencjalnych klientów. Bacznie obserwuj, kto i dlaczego przyszedł zobaczyć Twój nowy biznes. Cechy jego zachowań będą podobne do reszty grupy odbiorców, do których chcesz kierować swoją reklamę. Spróbuj również udokumentować ten dzień, aby pochwalić się tym potem w swoich social mediach, oznaczając odwiedzających (oczywiście za ich zgodą). Z wyżej wymienionych powodów jasno wynika, iż warto przyłożyć się do otwarcia, wykorzystując szansę na dobry, mocny start na rynku.