Jeżeli czytałeś już poprzednie nasze artykuły, doskonale wiesz, że dobra scenografia jest niezastąpionym elementem każdego firmowego eventu. To tak zwany marketing bezpośredni, czyli taki, który na pierwszej linii frontu zachęca lub zniechęca do marki. Jeżeli przygotowujesz firmową albo branżową imprezę nie chcesz przecież, żeby wyglądała kiczowato. Mimo to często z tym problemem mierzą się firmy, które nie dysponują wystarczającymi środkami do wynajęcia profesjonalnej scenografii przystosowanej dla swojego pomieszczenia. Naprzeciwko temu problemowi wychodzimy my, z artykułem poświęconym własnoręcznemu stworzeniu scenografii w budżetowym stylu. Jedyne co jest Ci potrzebne to trochę zaangażowania i pomocy kilku Twoich pracowników bądź bliskich. Koszta, które będą się z tym wiązać są marginalne w stosunku do wynajmu dobrej jakości wyposażenia na czas imprez.
Niech się stanie światłość
W pierwszej kolejności skup się na oświetleniu. Ważna jest jego barwa, rodzaj ale głównie jego ilość. Tym bardziej, jeżeli Twoja impreza odbywa się wieczorem lub w sali bez okien. Zadbaj o to aby światła było na tyle, żeby nie męczyło wzroku ani prześwietleniem, ani półmrokiem. Najbardziej oświetlona powinna być oczywiście scena. Możesz skorzystać ze światła dostępnego na sali, elementów oświetlenia swojego domu, ogrodu czy biura lub zwykłych halogenów z marketu budowlanego. Koszta nie powinny być duże, a efekt, który możesz uzyskać jeśli tylko zaplanujesz dobrze swoje działania, może zastąpić wiele innych ozdób.
Minimalizm
Od wielu już lat, wciąż aktualnym trendem jest minimalizm. Nie próbuj ozdabiać na siłę sali eventowej. Zadziałaj odwrotnie. Zrezygnuj z możliwie wszystkich ozdób i ornamentów, pozostawiając puste ściany i podłoże. Wypełnij je najpierw elementami najważniejszymi, takimi jak stoły, krzesła, oświetlenie. Następnie dodaj drobny akcent. Może być to na przykład jeden, kontrastujący z kolorem ścian obraz w centralnym miejscu sali. W aktualnych trendach designu mniej znaczy więcej i to złota zasada, której powinieneś się trzymać.
Koszta
Większe scenograficzne przedsięwzięcia wiążą się niestety ze znacznie większymi kosztami i powinieneś być na to przygotowany. Nie jest to oczywiście nic niewykonalnego, ponieważ takie inwestycje zwracają się z nawiązką w dłuższej perspektywie, jednakże warto mieć na uwadze większy budżet. Mimo to pamiętaj o wyżej wymienionych zasadach a na pewno poprawisz jakość swoich wydarzeń firmowych, oraz ich scenografii.