W dobie cyfryzacji i nowych technologii, organizatorzy eventów stoją przed wyzwaniem dostarczania uczestnikom niezapomnianych doświadczeń. Nie wystarczy już tradycyjna prelekcja czy pokaz. Dzisiejsza publiczność oczekuje czegoś więcej – interakcji, angażujących atrakcji i niestandardowych rozwiązań. W niniejszym artykule przedstawimy przegląd najciekawszych interaktywnych atrakcji, które sprawią, że Twój event zostanie na długo zapamiętany.

Wirtualna rzeczywistość (VR)

VR to nie tylko gry. Możliwość zanurzenia się w wirtualnym świecie oferuje nieskończenie wiele możliwości dla uczestników eventów. Od wirtualnych wycieczek, przez szkolenia, aż po symulacje różnych sytuacji.

Wirtualne wycieczki

Dzięki VR uczestnicy mogą „przenieść” się w dowolne miejsce na świecie lub nawet poza nim. Idealne dla prezentacji turystycznych czy też wprowadzenia w świat marki.

Symulacje i szkolenia

VR pozwala na przeniesienie uczestników w różne sytuacje, co może być wykorzystane na szkoleniach czy warsztatach, gdzie doświadczenie praktyczne jest kluczem.

Augmented Reality (AR)

Rozszerzona rzeczywistość dodaje wirtualne elementy do naszego realnego świata. Dzięki AR uczestnicy mogą integrować się z wirtualnymi obiektami za pomocą swojego telefonu czy specjalnych okularów.

Gry i zabawy

AR świetnie nadaje się do tworzenia interaktywnych gier, które angażują uczestników i pozwalają im aktywnie wziąć udział w wydarzeniu.

Prezentacje produktów

Dzięki AR możliwe jest przedstawienie produktu w trójwymiarze, co daje uczestnikom możliwość „dotknięcia” i zobaczenia go z każdej strony.

Interaktywne stoiska

Stoiska, które reagują na obecność uczestników, pozwalają na aktywny udział w prezentacji i często są wykorzystywane na targach czy konferencjach.

Stoiska z ekranami dotykowymi

Umożliwiają uczestnikom samodzielne przeglądanie oferty, a także biorą udział w quizach czy ankietach.

Stoiska z technologią rozpoznawania twarzy

Mogą dostosowywać swoją ofertę do konkretnego uczestnika, prezentując produkty czy usługi dostosowane do jego potrzeb.

Live streaming i interakcje online

W dobie pandemii live streaming stał się nieodzowną częścią wielu eventów. Ale to nie tylko transmisje na żywo, ale także interaktywne sesje Q&A, chaty, ankiety i wiele więcej.

Sesje Q&A na żywo

Pozwalają uczestnikom na zadawanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi w czasie rzeczywistym.

Ankiety i głosowania online

Szybki sposób na zdobycie opinii uczestników na różne tematy, co pozwala na bieżące dostosowywanie się do ich oczekiwań.