Każdy wyjazd firmowy to możliwość wyjechania i dokształcenia się na szkoleniach w zakresie swojej branży oraz wypoczynku, który jest równoznaczny z wyjazdem i będący odskocznią od codziennego życia. To także możliwość poznania nowych miast, miejscowej tradycji, przysmaków, odkrycia współczesnych i nowoczesnych punktów gastronomicznych, usługowych, produktów, i zainspirowanie się możliwościami jakie powstają w innych miastach. Co można zrobić w innym mieście wyjeżdżając na wyjazd firmowy? O tym już poniżej.
Jak znaleźć nowe rynki zbytu i na co zwracać uwagę?
Plan założenia działalności w mieście nie musi się wiązać z jego wielkością. Często to nawet duże miasto jest ograniczeniem przy szybkim rozwoju działalności w nowym miejscu, nawet wtedy, kiedy działalność ma wieloletnie doświadczenie i już wypracowaną markę i klientów. Jako nowa firma w danym mieście, która nie do końca jest znana konkurencji czy lokalnym, potencjalnym klientom, trzeba zmagać się z jej wypromowaniem w taki sam sposób, jak rozpoczynało się działalność. Żeby ten proces był zdecydowanie szybszy, najpierw należy znaleźć odpowiednie rynki zbytu i przygotować się na promocję, jeszcze zanim przeniesie się firma w nowe miejsce i doda kolejną siedzibę do rozwoju.
W zależności od branży i rodzaju ukierunkowania na klienta, należy szukać miejsc i miejscowości, gdzie firma może się rozwijać, a nie tylko istnieć. Na przykład, producenci kukurydzy mogą ulokować swoje działki rolne w okolicach nadmorskich i sprzedawać kukurydzę tak bardzo popularnej formie gastronomii jak gorące kukurydze sprzedawane na plażach. Rozwijając biuro, warto sugerować się lokalizacjami w samym centrum większych miast, ponieważ lokalizacja na uboczu nie przyniesie oczekiwanych efektów. Kiedy natomiast sprzedawane są produkty, warto odszukać w nowych miejscach branż i usług powiązanych, które będą sprzyjać sprzedaży.
Dlaczego warto szukać takich miejsc na wyjeździe firmowym?
Wyjazdy firmowe integrują i uczą, ale pozwalają również zwiedzić nowe miejsca. Wówczas wszyscy pracownicy i prowadzący działalność, są zrelaksowani i skupieni na tym, co oferuje dane miasto. Dzięki temu, można odkryć konkurencyjne firmy w swojej branży i zobaczyć czy dobrze im się wiedzie, oraz jak funkcjonują na danym rynku. Można także poznać ceny nieruchomości pod lokalizację nowej siedziby, czy znaleźć sprzedawców i dystrybutorów, którzy pomogą w rozwoju firmy na nowych rynkach zbytu. Tylko wyjazd firmowy może zapewnić odnalezienie takiego miejsca, bez straty czasu na szukanie po pracy, czy we własnym zakresie zarządu firmy. W tym przypadku mogą być zaangażowani wszyscy pracownicy i uczestnicy wyjazdu, i to może być i główny cel wyjazdowy, poza dokształcaniem się czy nabraniem umiejętności, które posłużą w dalszym działaniu w firmie.