Czym jest brief eventu i dlaczego jest tak ważny?

Zacznijmy od wytłumaczenia tego zagadnienia. Brief jest to podstawowy dokument towarzyszący organizacji eventów reklamowych, zawierający niezbędne informacje takie jak:

    • budżet
    • grupa odbiorców
    • cel kampanii
    • pożądana reakcja konsumencka
    • obietnice
    • poparcie
    • ocenę skuteczności
    • pomysł
    • załączniki lub dodatkowe informacje.

Dokument ten precyzuje nasz zamysł i ułatwia pracę agencji eventowych.

 

Dlaczego warto napisać brief? #OszczędzajCzas

Jest to główne narzędzie pracy dla agencji, z którą będziemy współpracować. Dobrze napisany brief pomaga stworzyć idealną opcje eventu. Wiele osób wychodzi z założenia, że lepiej nie podawać kwoty jaką chcemy przeznaczyć na dane wydarzenie. I to jest błąd. Wysyłając do agencji dokument bez wyznaczonego budżetu utrudnia pracę nie tylko firmie ale i nam. Przykładowo, dajemy założenie projektu beż wstępnej wyceny. Agencja eventowa przyjmuje zlecenie i zaczyna działać. Za parę dni otrzymujemy gotowy projekt z pewnym zamysłem i kwota jaką będziemy musieli uiścić za to. W tym momencie okazuję się, że jednak kwota, która została nam przedstawiona przekracza nasze możliwości finansowe. Zwracamy się z prośbą o obniżenie kosztów. Projektanci od nowa zaczynają prace nad dobrym projektem z niższym budżetem. Tracimy kolejne trzy, cztery dni. Znów okazuję się, że kwota nas przerasta, więc w końcu podajemy swój przeznaczony budżet. Straciliśmy w tym momencie dużo cennego czasu. Dopiero teraz agencja może prawidłowo zająć się analizą i stworzeniem odpowiedniego scenariusza do naszego eventu. Podając swój budżet w brief’ie od razu, nie marnujemy czasu swojego i innych. Firma automatycznie wie na czym stoi, z jakich materiałów może skorzystać, jakie miejsce wybrać. Projekt jest wtedy tylko do konsultacji, a nie do zmiany o 180 stopni.

Czy im dłuższy brief tym lepszy?

Większość ludzi pewnie przypuszcza, że im więcej zawrze informacji w brief’ie i zrobi go na cztery strony A4, to agencji będzie prościej. Błąd. Brief jak nazwa wskazuje, to krótki dokument zawierający tylko podstawowe informacje. Im krótszy będzie tym lepiej. Pracownik agencji nie będzie musiał marnować czasu na czytanie książki tylko od razu przejdzie do działania i skupi się głównych założeniach eventu. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu i dopracowanie szczegółów projektu. Szanujmy swój czas. Na pewno łatwiej nam napisać kilka niezbędnych informacji w formie tabelki niż napisać wypracowanie. Spędzimy mniej cennego czasu i zaoszczędzimy czas agencji.

 

Warto zapamiętać, że brief ma być krótki i zawierać tylko najważniejsze informacje, niezbędne do stworzenia projektu. Warto podać założony budżet i nie rozsyłać dokumentu do wszystkich agencji w kraju. Zaoszczędzony czas to zaoszczędzone pieniądze.