Dobre maniery nie tylko ratują nas z niezręcznych sytuacji i momentów, gdy nie wiemy, jak się zachować, ale dają nam też przyjemny komfort, że wiemy, jak zachowają się inni ludzie. Obopólna przewidywalność postępowania tej drugiej strony buduje poprawne relacje, sprawia, że się o wiele mniej stresujemy i poprawia nasz nastrój. Dobre maniery powinien mieć każdy, aby wszystkim żyło się po prostu przyjemniej. Jeśli Wasza grupa/firma/znajomi potrzebują szkolenia z savoire vivre’u, to świetnie trafiliście! Zachęcamy do zapoznania się z ofertą.

Co zawiera szkolenie?

  1. Jedzenie przy stole – jest to czynność z jednej strony zupełnie codzienna, a jednak trudno nam czasem rozpoznać, które sztućce służą do czego i jak się nimi posługiwać.
  2. Przywitanie i pożegnanie – bowiem w zależności od tego, kto jest starszy i czy się znamy, czy nie, to przywitać się należy w różny sposób, zarówno werbalny, jak i pozawerbalny.
  3. Odpowiedni ubiór – bo to, jak wyglądamy, przekłada się na odbiór tego, jacy jesteśmy.
  4. Zasady podawania ręki – może to być sytuacja problematyczna, szczególnie jeśli obie strony nie są pewne, kto (i czy w ogóle) powinien wykonać pierwszy gest, jak na niego odpowiadać i czy w trakcie tego gestu należy coś mówić.

Dlaczego savoir-vivre jest tak ważny?

Fakt, czy czujemy się dobrze w określonych sytuacjach rzutuje na nasze relacje z innymi. Znajomość etykiety i zasad zachowania daje nam komfort, swobodę i większą pewność siebie, ponieważ jesteśmy w stanie przewidzieć, jak zostaniemy odebrani przez innych. Jeśli popełniamy błędny w towarzystwie, to jesteśmy zażenowani, zasmuceni albo czujemy się głupio. Warto więc dbać o to, aby minimalizować takie sytuacje, ponieważ wtedy służymy nie tylko samym sobie, ale też wszystkim innym ludziom wokół.

Zasady dobrego wychowania nakazują odprowadzić Was na koniec tej oferty, ukłonić się nisko i zapewnić, że jeśli jesteście zainteresowani szkoleniem, to czekamy na Wasz kontakt. Możecie do nas napisać albo zadzwonić – jak Wam wygodniej. Szkolenia to istotna rzecz, służąca naszemu życiu zawodowemu i prywatnemu. Dlatego zachęcamy, aby się nie wahać, tylko śmiało się pospieszyć i nie odkładać tego na ostatnią chwilę. Do usłyszenia!