The Voice of Poland to jeden z najpopularniejszych programów muzycznych w Polsce. Jego zamysł rozpoczął się za granicą, gdzie posiada również dużą popularność. Program pokazał jak wiele talentów jest ukrytych przez codzienność. Osoby mające ogromne talenty muzyczne, a nie mające możliwości dokształcania się w tym kierunku, często wybierają inną drogę życia, aby się utrzymać. Dzięki programowi ich życie całkowicie się odmieniło. Z osób nikomu nieznanych, stały się piosenkarzami na ogólnopolskim i światowym rynku. Przeniesienie scenografii w stylu The Voice of Poland, to niezwykłe zadanie, zarówno w przypadku aranżacji na innej scenie, jak także na evencie, konferencji, czy w sali weselnej.
Czym wyróżnia się scenografia w stylu the Voice of Poland?
Pierwszym elementem, który przychodzi na myśl myśląc o programie, są obracające się fotele. Fotele to jednak tylko jedna część składająca się na całe studio.
W bitwach na głosy, scena przypomina ring – jak ring w trakcie walki bokserskiej. Tu jednak nikt nie bije się fizycznie, a jedyną walką są powiązane ze sobą głosy.
Scena jest najprostszym elementem do przeniesienia stylu scenografii w inne miejsce. To podświetlona platforma, na której odbywają się występy. Wartościowym elementem, z którego warto zaczerpnąć stworzenie podobnej scenografii, jest ręka trzymająca mikrofon. Taką rzeźbę, bądź pokrewne rzeźby rąk, można wprowadzić w scenografię budowlaną na podstawie The Voice of Poland.
Przy tworzeniu scenografii przydadzą się także nowoczesne bryły, jak podświetlane siedziska jury. Oświetlenie LED w niebieskim i czerwonym kolorze będą najlepszym do tego rozwiązaniem. Sprawdzą się także parawany z białym materiałem podświetlane od tyłu, które będą miały podobny efekt wizualny do stolików będących w przy fotelach jury (z programu). Przy tej aranżacji powinny dominować czerwień i błękit, a one najlepiej współgrają z czernią, która również jest jedną z głównych barw programu.
Gdzie zaproponować scenografię w stylu the Voice of Poland?
Takie scenografię najlepiej sprawdzają się w klubach, dyskotekach i na wieczornych konferencjach biznesowych. W tych ostatnich, prelegenci wychodząc na scenę przypominają uczestników programu. W nawiązaniu do programu, na scenie mogą pojawić się fotele w kształcie ręki, na które zostaną zaproszeni inni prelegenci, którzy będą musieli stoczyć się z bitwą na swój własny przekaz. Uwagę odbiorców zwrócą również kręcące się fotele. Taka scenografia wprowadzi odbiorców w wieczorowy klimat, i pokaże, że konferencja może być tak samo zaskakująca jak przebieg programu “The Voice of Poland”.