Wyjazd integracyjny to coś, z czego powinna skorzystać każda firma, chociażby raz w roku, aby zacieśnić firmowe relacje. Nie można jednak zapominać, że w dalszym ciągu to wyjazd służbowy. Jakkolwiek powinien on być organizowany w duchu dobrej atmosfery i wypoczynku, to nie można zapomnieć jaki jest jego cel. Jaki ten cel powinien w takim razie być? Otóż powinna być to wartość edukacyjna, czyli zwiększenie kompetencji Twojego personelu. Kompetencje te powinny obejmować zarówno umiejętności interpersonalne jak i zawodowe, dlatego każdy integracyjny wyjazd powinien podpierać się na filarach pokazów, prezentacji i warsztatów, jednak ze zdrowym, zbilansowanym podziałem czasu na przyjemności i pracę. To właśnie ten balans odróżnia pracę i naukę w skupieniu, od swobodnej, relaksującej nauki poprzez różnego rodzaju rozrywki, które lepiej utrwalają zdobywaną wiedzę, dzięki kotwiczeniu się w głowie na znacznie dłuższy okres czasu. W tym artykule zastanowimy się, jak w ciekawy sposób wpleść szkolenia podczas wyjazdu integracyjnego Twojej firmy.

Kiedy jest odpowiedni moment na szkolenie?

Nie jest tak, że cały wyjazd musi być dopasowany pod szkolenia czy prezentacje, które będą przygotowane na ten czas. Zaplanuj z większym wyprzedzeniem wszystkie atrakcje i umiejętnie wpleć między nie przewidziane szkolenia. Pamiętaj, że nie chodzi tylko o to, żeby je 'odbębnić’. Uczestnicy nie mogą być przemęczeni, ani zbyt zrelaksowani. Nie mogą być jednak przytłoczeni bodźcami i informacjami, bo zwyczajnie nie będą mogli się skupić. Przykładowo, dzień zaczyna się posiłkiem. Zaraz po śniadaniu nastaje dobry czas na lekką aktywność fizyczną, np spacer. Chwila odpoczynku po spacerze pozwoli zregenerować siły. Po tej przerwie nastaje dobry moment na szkolenie. Nie powinno ono jednak trwać za długo, a jeśli już musi – koniecznie róbcie przerwy. Po jednym szkoleniu pozwól swoim pracownikom zrelaksować się w zupełnie inny, odbiegający od szkolenia sposób. Może pograjcie w gry zespołowe albo rozpalcie ognisko? Możliwości jest tak wiele, jak i upodobań.

Dlaczego to takie ważne?

Poszerzanie kompetencji Twoich pracowników jest bardzo ważne, ponieważ nie tylko poprawia ich umiejętności, ale też buduje trwałą relacje z firmą, zapewniając tym samym lojalność i oddanie marce, której są częścią. Poczucie to również jest na wagę złota, dlatego Twoi pracownicy powinni być wtajemniczani w różne pola działań Twojej firmy. Szkolenia to właśnie idealna metoda rozwoju, przekazywania wiedzy i historii.