Organizacja integracyjnego wyjazdu firmowego z elementami aktywności CSR to świetna inicjatywa, która wzmocni więzi między członkami zespołu i zaangażuje ich w działania użyteczne dla społeczeństwa lub środowiska. Dowiedz się, czym tak właściwie jest CSR, dlaczego odgrywa tak ważną rolę oraz co możesz zrobić, by przyczynić się do poprawy jakości życia i funkcjonowania mniejszych czy większych społeczności.
Co to znaczy CSR?
CSR to nic innego jak społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli koncepcja, w myśl której firma, tworząc swoją strategię, powinna uwzględnić interes społeczny. Oznacza to, że należy brać pod uwagę inwestycje na przykład w ochronę środowiska czy relacje z przedstawicielami, którzy mogą wywrzeć znaczący wpływ na działalność gospodarczą.
Po co CSR?
Wśród opinii przemawiających za stosowaniem teorii społecznej odpowiedzialności biznesu znajduje się konieczność walki z przykrymi konsekwencjami, z jakimi wiąże się prowadzenie działalności gospodarczej, a mowa tu chociażby o zanieczyszczeniu środowiska naturalnego. Podążanie za założeniami CSR to także szansa na poprawę reputacji firmy, a co za tym idzie – zwiększenie zysków. Z kolei pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa motywuje jego pracowników i przyczynia się do wzrostu zaufania wobec pracodawcy.
Jakie aktywności na wyjazd z elementami CSR?
Aktywności CSR zwiększają świadomość społeczeństwa w kwestii konieczności współpracy, która umożliwia osiągnięcie wspólnego celu. Firmowy wyjazd z takimi elementami integruje zespół, ale też prowadzi do powstawania wspólnot, które mogą liczyć na swoje wsparcie. Oto lista przykładowych aktywności, które odpowiadają idei społecznej odpowiedzialności biznesu:
- akcja sprzątania plaż, parków, lasów, ulic czy innych obszarów należących do przestrzeni publicznej;
- akcja sadzenia drzew;
- warsztaty z lokalnymi mieszkańcami mające na celu zrozumienie ich potrzeb i wypracowanie rozwiązań;
- wizyta w domu opieki, domu dziecka lub szpitalu;
- wsparcie lokalnych organizacji charytatywnych poprzez akcje zbierania żywności, środków higienicznych czy odzieży,
- warsztaty edukacyjne dotyczące kwestii związanych z prowadzeniem biznesu;
- współpraca ze szkołami.
Aktywności CSR powinny być dostosowane do potrzeb danej społeczności oraz możliwości przedsiębiorstwa, a ich charakter – zgodny z wartościami przyświecającymi firmie. Tylko dzięki takiej kombinacji można wywrzeć realny wpływ na społeczeństwo lub środowisko.