Czy naszła Cie myśl, organizując kolejną firmową konferencję – czy takie działania w ogóle mają jakiś sens? Wszyscy się na nich nudzą, często nic z nich nie wynika. To często kolejna rzecz w pracy, którą trzeba po prostu przysłowiowo odbębnić. Czy na pewno? Naszym zdaniem nie! Konferencje mogą być ciekawe i interesujące, a Twoja ekipa może w nich uczestniczyć z dużym zaangażowaniem, jeśli tylko zachowasz kilka podstawowych zasad, aby Twoja konferencja była ciekawa. Oczywiście nie ma to być firmowy bankiet, a informacyjna konferencja, jednak nie może być tylko zbiorem wypowiedzi, które szybko wykasują się z pamięci słuchacza. Jakie korzyści niosą regularne konferencje firmowe? Kilka z nich ułożyliśmy w całość i zebraliśmy poniżej jako szereg uwag i spostrzeżeń.
Cykliczność i regularność
Ludzki organizm lubi rutynę. Warto ją jednak przełamywać. Nie musi to jednak odbywać się kosztem comiesięcznej konferencji. Może wręcz wpłynąć na nią pozytywnie. Spróbuj przełamać konferencję formą, jednak zadbaj aby organizowana była cyklicznie, w jeden konkretny dzień miesiąca. Potraktuj ją jako podsumowanie i rozliczenie działań z poprzednich dni. Wynagrodź zaangażowanie, wspomnij także o słabych stronach, nad którymi warto jeszcze popracować. Sprawi to, że wszyscy pracownicy będą wyczekiwać konferencji podsumowującej miesiąc, jako etapu zamykającego i rozliczającego ich pracę z ostatniego miesiąca. Wpływa to także pozytywnie na zaangażowanie do pracy, gdyż wszyscy z tyłu głowy będą czuli się zmotywowani, aby na koniec miesiąca otrzymać uznaniową premię, czy też pochwałę za dobrze wykonaną pracę. Bodźce te są bardzo ważne w życiu każdego człowieka. Wiemy bowiem, że my jako zwierzęta stadne potrzebujemy uznania i docenienia równie bardzo jak wynagrodzenia za nasz trud włożony w projekt.
Konsekwencja działań
Realizuj swoje postanowienia konsekwentnie. Wymagaj tego również od swoich pracowników. Każdy wynik powinien skutkować reakcją. Każdą dobrze wykonaną pracę nagradzaj. Błędy natomiast wychwytuj i staraj się wytłumaczyć, co powinno zostać poprawione – a także jako bardziej doświadczony – zaproponuj jak takie poprawki wprowadzić. Pamiętaj, że jako szef jesteś autorytetem, który powinien być poparty nie tylko pozycją w firmie, ale również szacunkiem jakim darzą Cie Twoi pracownicy. Szacunek ten rośnie w miarę z tym, jak dobrym przewodnikiem i nauczycielem jesteś. Jesteś głównym filarem marki, którą rozbudowujesz i każdy powinien widzieć w Tobie duże zaangażowanie.