Na samym wstępie warto zaznaczyć, że zarówno bankiet jak i konferencja mają swoje plusy i minusy. To, którą formę wybierzemy, zależy tylko i wyłącznie od tego, co chcemy osiągnąć i jakie są nasze aktualne potrzeby. Kogo pragniemy zaprosić? Z jakiej okazji ma odbyć się to wydarzenie? Jakimi środkami i możliwościami dysponujemy? Wszystkie te i wiele więcej pytań, dzieli Cie od podjęcia słusznej decyzji. Bankiet lepiej sprawdzi się jako rozrywkowe uczczenie firmowego sukcesu, konferencja natomiast jest bliższa formie prezentacji czy debaty. Jeżeli pragniesz przedstawić klientowi projekt i przedyskutować go z resztą zespołu, konferencja będzie dużo lepszym wyborem. Jeśli jednak myślisz o mile spędzonym czasie w towarzystwie współpracowników, zastanów się nad bankietem. Poniżej zebraliśmy wady j zalety obu wydarzeń, tak aby ułatwić Ci samodzielną decyzję.
Zalety organizacji bankietów
Największą zaletą organizacji bankietów jest wzajemna integracja ze współpracownikami. Oczywiście poza nimi na bankiecie firmowym mogą znaleźć się również kontrahenci i klienci, jednak to dużo luźniejsza forma spotkania, nie sprzyjająca zawieraniu nowych biznesów czy opracowywaniu strategii. Oczywiście bankiet możesz rozpocząć mową powitalną i odnieść się do wydarzeń z minionego czasu, jednak pamiętaj o zdrowym balansie. Nikt nie przychodzi na bankiet żeby pracować i nikt ani nic tego nie zmieni. Próbując to połączyć jedynie zirytujesz swoich pracowników, co w oczywisty sposób przełoży się na Ciebie. Z drugiej strony zaś czy jest to w ogóle potrzebne? Jeżeli wybierasz opcje bankietu – pozwól sobie i Twojej ekipie zapomnieć na ten czas o pracy. Jeżeli natomiast potrzebujesz porozmawiać ze wszystkimi o firmowych sprawach zdecyduj się na konferencję pracowniczą.
Zalety organizacji konferencji
Organizacja konferencji to wybór, na który powinniśmy się zdecydować, jeżeli potrzebujemy skomunikować się ze swoimi pracownikami zbiorczo. To idealna okazja do burzy mózgów, przedstawienia swoich opinii i poglądów. Dzięki możliwości zebrania wszystkich w jednym miejscu, możesz zająć się podsumowaniem ostatnich firmowych działań oraz nadać tor nowym celom pracowniczym. Pochwal swoich współpracowników za rzeczy, które zrobili dobrze, ale także jasno określ co powinni poprawić. Wszystko to przełoży się na lepszą efektywność ich pracy.