Każda barwa widziana przez ludzkie oko wywołuje w nas szereg różnego rodzaju emocji i odczuć. Zależnie od pigmentu i odcienia, to zupełnie inny odbiór widzianych przez nas obiektów. Dla przykładu kolor czerwony kojarzy się z kreatywnością, zielony jest kolorem przyjaznym, niebieski budzi skojarzenia ze stabilnością i zaufaniem itd. W tym artykule skupimy się na tym, jakich barw używać w danych sytuacjach, jakie kształty będą odpowiednie dla Twojej prezentacji oraz zastanowimy się, dlaczego to tak ważne w odbiorze widzianych przez nas obrazów. Trzeba pamiętać, że jeżeli złamiemy pewnie kluczowe zasady, odbiorca może odczuwać wewnętrzny niepokój związany z dziwną formą oglądanego przez niego obrazka. To zwyczajne uczucie bierze się poprzez złamanie znanych na co dzień połączeń, które przez lata zakotwiczyły się w naszych umysłach, zostając tam właściwie na stałe.
Łączenie kolorów
Warto także zwrócić uwagę na to, jakie kolory dobierzemy ze sobą dla naszej scenografii. Pewne połączenia kolorystyczne będą się po prostu ze sobą gryzły, dlatego powinniśmy ich unikać. Najbezpieczniejsze połączenie to kolor czarny + jakikolwiek inny, pasujący nam kolor. Tak samo jest także z barwą białą. Są to tzw. połączenia bezpieczne. Inne możliwości to np. czerwony z niebieskim lub żółty z niebieskim. Pamiętajmy, że kolory materiałów różnią się także zależnie od jego struktury i co najważniejsze – od oświetlenia, które będzie na sali. Zadbaj więc o oświetlenie w pierwszej kolejności. Jego moc i barwa znacznie wpłyną na postrzeganie scenografii przez Twoich gości i pracowników. Dobrą praktyką jest także nie łączenie większej ilości barw niż trzy. Przestają wtedy wydawać się jakkolwiek całością, a zaczynają tworzyć chaotyczną, bezsensowną tęczę. Wszystkie takie elementy, chociaż wydające się drobiazgami, to w połączeniu stworzą scenografię, która zaskoczy wszystkich zebranych na sali. Będą dużo lepiej wspominać Twoje prezentacje czy pokazy, jeżeli całość będzie estetyczna dla oka.
Scenografia jest bardzo ważna
Na ten temat właściwie nie ma co dyskutować. Scenografia jest ważna i z tym faktem trzeba się pogodzić. Dlatego właśnie poświęć chociaż 30 minut przed organizacją wydarzenia, aby przygotować miłą dla oka scenografię, która wzbudzi podziw u wszystkich goszczących na Twoich pokazach czy eventach.