Otwarcie firmy to wydarzenie, które wiele osób uznaje za radosne, a zarazem stresujące, ze względu na konieczność zorganizowania i poinformowania potencjalnych klientów o zaistnieniu firmy. Sama rejestracja działalności nie jest tak spektakularna, ponieważ w większości przypadków nikt nie wie kiedy się to odbywa, a zarejestrowanie firmy nie wiąże się z jej otwarciem oficjalnym dla klientów. Kiedy jednak do otwarcia dochodzi, a firma ma swoją lokalizację, biuro lub sklep, takie otwarcie powinno być spektakularne, ponieważ odbije się na rozwoju firmy już w pierwszych dniach jej działalności.

Co można zaproponować na otwarcie firmy?

Małe firmy wynajmujące przestrzenie nieruchomości, w których prowadzone są następnie ich sklepy czy biura, mają możliwość przyciągnięcia w swoje progi potencjalnych klientów, szczególnie wtedy, kiedy wynajmowana nieruchomość jest widoczna z punktu widzenia człowieka przechodzącego pieszo przez miasto. Wówczas, najłatwiej jest udekorować takie otoczenie i zaproponować atrakcje, na którą można zaprosić ludzi prosto z ulicy. Kiedy biuro jest ulokowane w biurowcach lub innych budynkach i znajduje się na wyższych piętrach, taka forma jest zdecydowanie trudniejsza i klientów trzeba poinformować wcześniej, zanim trafią do biura. Przydatna ku temu będą dodatkowe atrakcje oraz roznoszenie ulotek i rozdawanie gadżetów przed otwarciem firmy np. przez osoby na szczudłach lub przebrane w pluszowe maskotki.

Otwarcie nie powinno się tylko kończyć na przywitaniu gości i przedstawieniu nowego miejsca działania,  ofertę, cennika lub promocji zorganizowanej ze względów na rozpoczęcie działalności, ale także powinno zaciekawić przybyłych gości i dawać im poczucie dobrze spędzonego czasu oraz efektywnego podejścia do zadowolenia,  jako osób korzystających z usług lub produktów nowej firmy. Taką atrakcją może być pokaz i warsztaty z nauki robienia sushi.  Nie jest to trudna forma kulinarna, więc osoby przybyłe na otwarcie firmy, chętnie zobaczą jak to powinno się robić zawodowo, aby sushi smakowało we własnym domu. Nauka robienia sushi w gronie nowo poznawanych ludzi, w nowej firmie, będzie ciekawym zaskoczeniem, pamiątką i sposobem na rozreklamowanie firmy poprzez marketing szeptany większej ilości osób czy przekazywanie informacji o odbytym szkoleniu, przez uczestników wydarzenia.