Eventy są bardzo lubianym przedsięwzięciem przez uczestników różnych branż. Oferują wiedzę, prelekcje, spotkania ze znanymi osobami, dodatkowe atrakcje, a także gadżety pamiątkowe od partnerów i organizatorów eventu, które można zabrać ze sobą do domu. Czasami wielogodzinne eventy mogą jednak znurzyć. Aby temu zapobiec, warto stosować gry i zabawy, które rozluźniają uczestników imprezy i będą podkładką pod konkursy z nagrodami.
Jakie gry eventowe zastosować?
Konkursy i gry mogą odnosić się do prelekcji i być quizem, gdzie odpowiada się na pytania jakie na liście zostały zapisane, a będą opowiadane na poszczególnych wykładach. Można także zbierać naklejki lub pieczątki na stoiskach partnerów, którzy prezentują swoje produkty i usługi, co jednocześnie pozwala uczestnikom zapoznać się z każdą marką, porozmawiać o problemach, czy wymienić wizytówką, która będzie sprzyjała nawiązaniu współpracy i pozyskiwaniu nowych kontrahentów.
Kiedy przestrzeń eventu jest duża a salę rozmieszczone w dalekiej odległości od siebie, można zastosować grę w formie labiryntu. Przejście całego budynku i odnalezienie kluczowych informacji ukrytych na ścianach, w klamkach na karteczkach, w kwiatku czy w innych detalach wyposażenia wnętrz, zachęci uczestników do odkrycia tajemnicy labiryntu i odgadnięcia hasła ukrytego na całej tej drodze. Spośród osób, które rozwiążą test labiryntu poprawnie, zostaną wylosowane nagrody na koniec wydarzenia.
Gry eventowe na sali głównej
Scena główna, gdzie odbywają się wszystkie prelekcje, również może być miejscem do zrealizowania gry. Udział w niej biorą wszyscy słuchający prelekcji. Gra może polegać na zadawaniu pytań przez prowadzącego i odpowiedziach od uczestników, lub podnoszenia kolorowych plakietek na zasadzie odpowiedzi tak lub nie. Ze wszystkich osób biorących udział w takiej grze, bez względu na efekt końcowy odpowiedzi, również zostanie wylosowana nagroda za wzięcie udziału. Rozkręci to uczestników siedzących na sali, przed każdą kolejną prelekcją, co pobudzi umysły i nie będzie powodować senności.