Podróże służbowe są ważnym elementem w prowadzeniu rozwijających się firm, które odnoszą sukcesy.  Dla współczesnego pracownika zadowalająca pensja i odpowiedni zestaw obowiązków niekoniecznie są wystarczające, aby praca była warta podjęcia. Konkurencja na rynku pracy jest ostra zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Dlatego jako właściciel firmy trzeba pomyśleć o dodatkowych korzyściach – takich jak podróże, które można zaoferować pracownikom. Dlaczego jednak opłaca się decydować na dodatkowe niemałe wydatki?

Wizja wakacji w jakimś gorącym egzotycznym miejscu zdecydowanie pomaga zmniejszyć stres związany z „drobiazgami”, które są w stanie wywołać frustracje w ciągu dnia. Już sama myśl o wakacjach odpręża, a zapewnienie pracownikom regularnych wyjazdów obniża poziom stresu, co z kolei zmniejsza ryzyko wystąpienia zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Obietnica wyjazdu jest dla pracodawcy zatem decyzją strategiczną, gdyż przyczynia się do satysfakcjonującego podniesienia morałów pracowników. Myśl o wyjeździe na wakacje wystarczy, aby większość poczuła się lepiej na swoim stanowisku – co prowadzi do większej wydajności i zadowolenia.

Obcowanie z nową kulturą i wizyta w jakimś egzotycznym miejscy pomoże pracownikom oczyścić umysł, zrelaksować się i otworzyć się na nowe, świeże pomysły i perspektywy, co ostatecznie wpłynie inspirująco i rozwinie na innowacyjność. Ponadto wyjazd może być elementem pracy. Zamiast prowadzić konferencję w dobrze znanym pracownikom pomieszczeniu, warto rozważyć zmianę otoczenia (niekoniecznie na jakieś odległe i drogie miejsce).

Kolejnym pomysłem jest rozwiązanie, które nie sprawdzi się raczej w małych firmach – wprowadzenie płatnych wakacji jako bonus. To prostsza, ale nieco droższa opcja. Zamiast corocznych premii gotówkowych, można zaoferować płatne urlopy do wybranego przez pracownika miejsca.

Jeśli nie chcemy jednak zapewniać każdemu pracownikowi płatnych wakacji, podróże mogą być również formą nagrody za wyniki w pracy. Ta opcja na pewno zmotywuje pracowników do podejmowania starań i lepszego wywiązywania się ze swoich obowiązków.

Niezależnie od wybranej strategii, warto zachęcać pracowników do przerw, czasu wolnego i wakacji. Sprawi to, że ludzie poczują się bardziej komfortowo na myśl o pracy, a także zapewni to poczucie swobody, która zastąpi ,,korporacyjny wyścig szczurów’’, który tak często staje się powodem, dla którego firmy tracą dobrych pracowników.