Zdecydowanie każdemu wydarzeniu na większą skalę, powinny towarzyszyć hostessy. Kim one są? Za co są odpowiedzialne? Jaką rolę odgrywają na evencie? Na, co należy zwrócić uwagę pracując z hostessami? Pytań jest mnóstwo, a my postaramy się odpowiedzieć na te kilka podstawowych.
Kim jest hostessa?
Na eventach, jest to zazwyczaj osoba oprowadzająca gości (tak zwana przewodniczka) na targach, wystawach, konferencjach.
Cechy hostessy to:
- atrakcyjny wygląd,
- umiejętność nawiązywania kontaktów,
- znajomość języków obcych,
- asertywność,
- inteligencja,
- życzliwość,
- umiejętność odnalezienia się w różnych sytuacjach.
Jaka jest rola hostess na eventach?
Do głównych zadań hostessy należy podtrzymanie wizerunku klienta, czyli dobrze się prezentować oraz informowanie i rejestracja uczestników, o ile wydarzenie tego wymaga. Odpowiadają za przekazywanie informacji o programie wydarzenia, produkcie, usługach i tym podobnych.
Jest to pierwsza osoba, która zobaczą goście organizatora wchodząc na dane wydarzenie. Właśnie od niej zależy pierwsze wrażenie, jakie odczują goście. Od tego momentu hostessa staję się wizytówką i reklamą. Odpowiedzialna jest za dobre samopoczucie gości, ma budować pozytywną energię i zarażać nią uczestników, a także wprowadzać swoją aparycją, miłą atmosferę. Bardzo ważny jest również wizerunek hostessy, na który trzeba zwrócić szczególną uwagę. Zdarza się, że wynajmując hostessę do pracy okazuję się, że wcale nie wygląda ona jak na zdjęciach. Warto zawsze spotkać się daną osobą przed eventem, aby nie było takich niespodzianek, że na przykład klient życzy sobie same blondynki, a hostessa wysłała stare zdjęcie i teraz jest brunetką. Często również trzeba zwrócić uwagę na strój, aby dziewczyny dobrze się prezentowały. Strój powinny być zgodny ze stylistyką eventu tak samo jak kolor włosów czy ich długość.
Hostessa jest twarzą marki i wizerunkiem przedsiębiorstwa, dlatego jej wygląd i aparycja powinny być nienaganne. Bardzo często dla firm pracujące stałe dziewczyny i chłopaki, dzięki którym firma zbudowała pozytywny wizerunek i relacje. Bardzo często zdarza się, że to właśnie hości i hostessy przyciągają uczestników na wydarzenie swoim wyglądem. Bez wątpienia dobrze dobrane osoby na tym stanowisku odpowiadają za działanie naszego eventu i atmosferę wśród gości.
Dlaczego warto zatrudniać hostessy?
Bez wątpienia nie może ich zabraknąć. Ładne i miłe osoby, czy to będą chłopcy czy dziewczyny zapewniają miłą atmosferę, witają gości i przekazują im niezbędne informacje dotyczące przykładowo konferencji. Są pełni pozytywnej energii, którą przekazują dla naszych gości. Mogą nie tylko witać, ale również przejąć rolę animatora i zachęcać do zabawy. Na każdym evencie powinna być hostessa. Może być również odpowiedzialna za rozdawanie gadżetów reklamowych na otwarciu konferencji.
Pamiętajmy jednak, że każda osoba pracująca na danym stanowisku musi przejść przed rozpoczęciem imprezy szkolenie, dzięki któremu będzie wiedzieć, jakie są założenia spotkania, kiedy są przerwy i jaką wiedzę elementarną musi posiadać, a także trzeba jej przedstawić regulamin pracy, którego trzeba przestrzega i jest naszym zapewnieniem dobrego działania wydarzenia. W dużej mierze promotorki odpowiedzialne są za sukces organizacyjny w trakcie trwania eventu. Ogrywają kluczową rolę i są najczęściej fotografowane, dlatego muszą być uśmiechnięte i pełne wigoru.