Jak wybrać najlepszą agencję eventową?
Dla każdego na pewno jest to duży problem. W końcu w dzisiejszych czasach na rynku jest niezliczona ilość firm zajmujących się reklamą i marketingiem, zatem jak sobie poradzić? Jeszcze ciężej jest, kiedy zaczynamy zwracać uwagę na ceny usług, są tak zbliżone albo tak rozbieżne, że nie mamy pojęcia co zrobić. Tańsze z reguły kojarzy się z gorszym, a często jesteśmy w błędzie. Dzisiaj nie ma na to reguły. Firma bez doświadczenia może wycisnąć z na ostatni grosz, a profesjonaliści zaproponują absurdalnie niską kwotę.
Jak się zabrać do wyboru?
Pierwszym czynnikiem, na który powinniśmy zwrócić uwagę są LUDZIE pracujący w danej agencji. W końcu to ludzie tworzą firmę, a nie na odwrót. Pomysłowi, młodzi i kreatywni ludzie to fundament prężnie działającej agencji.
Drugim czynnikiem jest współpraca. A co chodzi? Oczywiście o to czy agencja utrzymuję kontakt ze zleceniodawcą. Czy pokazuję zaangażowanie tak jakby robiła event dla siebie, a nie dla kogoś. Zwróćmy uwagę ile czasu poświęca nam pracownik agencji, czy zadaje pytanie, czy stara się postawić w naszej sytuacji i zauważyć to, co mamy na myśli. Dobra współpraca na początku, wskazuje na owocne wyniki projektów.
Trzecim bardzo ważnym czynnikiem jest nic innego jak tzw. PRZEGLĄD. Co mamy na myśli? Chodzi o to, że warto prześwietlić agencje. Znajdziemy tam na pewno zdjęcia z eventów, komentarze, bardzo często można spotkać się z opiniami i danymi firm, dla których dana agencja pracowała. Zawsze można zadzwonić i zapytać jak się współpracowało i czy dana firma jest godna polecenia. Ułatwi to nam podjęcie decyzji. Nie zajmie ci do dużo czasu, a na pewno pomoże.
Czwartym istotnym czynnikiem jest zwrócenie uwagi czy pracownicy w danej agencji są kreatywni. Zawsze widać to już przy pierwszym kontakcie. Wystarczy zadać temat, a promotor automatycznie będzie wyszukiwał w głowie idealnego scenariusza. Dostaniemy kilka propozycji. Wracając do punktu drugiego, jeśli widać partnerstwo w interesach, to zauważymy kreatywność. Jest to bardzo ważny czynnik, ponieważ to on wpływa na to, jak będzie wyglądał nasz event i czy wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.
Jak połączyć te wszystkie czynniki?
Sprawdź w Internecie agencje. Umów się na spotkanie. Powiedz czego potrzebujesz i poczekaj na reakcje zleceniobiorcy. Warto jest też zapoznać się, często osoby współpracujące ze sobą, przechodzą na ‘Ty’, dzięki czemu lepiej się komunikują, atmosfera się rozluźnia i w takich warunkach uzyskamy najlepsze projekty. A przecież o to nam chodzi. Komunikacja to jeden z najważniejszych czynników. Nie bójmy się, ludzie w agencjach są po to by nam pomóc. To osoby kompetentne i doświadczone.