Większość eventów organizowana jest pod względem tematyki branż przewodnich. Przyjęło się, że event powinien mieć elegancką stonowaną oprawę. Coraz częściej powstają nowe eventy, które przełamują ten monotonny schemat, złożony z konferencji i prezentacji kilkudziesięciu lub kilkunastu stoisk eventowych z produktami marek jakie biorą udział w spotkaniu. Najczęściej eventy takie kończą się wielogodzinnym siedzeniem na sali konferencyjnej oraz krótkimi przerwami, w których można zapoznać się ze stoiskami. Aby przerwać monotonię mało interesujących wizualnie i organizacyjnie eventów, warto sięgnąć po dodatkowe atrakcje.
Innowacja na evencie
Innowacyjne rozwiązania często kojarzą się tylko z technologiami. Jednak kiedy eventy są czysto teoretyczne, przełamaniem teorii będzie wprowadzenie na event rozwiązań jakich nie spodziewa się uczestnik wydarzenia. Innowacyjnymi można nazwać w tym przypadku nietypowy pokaz produktów używanych w branży, zaprosić na stoiska, które wszystkie będą świecić w ciemności, albo zachęcić do zabawy, gdzie dominować będzie interaktywny świat, np. do wspólnego tworzenia filmów na tik-toka, gry w paintball w laserowej odsłonie, czy poszukiwać skarbów z kamerą sferyczną lub okularami VR. Na evencie mogą zadziałać także drony i nauka ich obsługi, mogą pojawić się oprogramowania z możliwością półgodzinnego korzystania z programu samodzielnie, warsztaty majsterkowania czy warsztaty z dowolnego kreatywnego programowania np. aplikacje gier czy grafik komputerowych. Każda branża jest poniekąd od siebie zależna i pokrewna, a poznanie siebie wzajemnie w innowacyjny sposób, zdecydowanie ułatwi zrozumienie funkcjonowania innych dziedzin rynku.
Czym jeszcze można zaskoczyć odwiedzających?
Wystawcy tworzą coraz oryginalniejsze stoiska na eventy i targi. Jest to spowodowane koniecznością zainteresowania i przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów, których w sieci czasami jest trudno zdobyć, mimo globalnego zasięgu. Na targach nawiązanie kontaktu na żywo jest zdecydowanie łatwiejsze. Zaskakujące zatem będą aranżacje z wykorzystaniem współczesnych trendów i materiałów, które nie są tak popularne w codziennym życiu. Stoiska pomalowane farbami fluorescencyjnymi świecące pod wpływem lamp UV, to inny typ innowacji niż klasyczna wersja technologiczna. Uwagę zwracają także elementy, które są ruchome. Mogą to być na przykład mechanizmy czy roboty, które będą promować ofertę firmy. Do ruchomych elementów należą także projektory, więc wykorzystanie ich do prezentacji hologramów lub mappingów 3D w obrębie stoiska, zatrzymają przechodniów i zwrócą uwagę na produkty, które będą w ich tle. Warto pomyśleć kreatywnie o swoim biznesie, a innowacyjne podejście na pewno się zwróci szybciej niż klasyczne rozwiązania.