Scenografia pokazu mody

Scenografia pokazu mody

Błysk fleszy, ekscentryczna scenografia, zniewalające kreacje, nietypowa lokalizacja, ponad rok przygotowań oraz koszt blisko 10 milionów dolarów – a wszystko po to, aby w 2008 roku, 500 gości mogło delektować się najnowszą kolekcją marki Fendi na Wielkim Murze Chińskim. Nie byłoby w tym nic dziwnego, wszak Karl Lagerfeld, słynny, niemiecki projektant mody, wielokrotnie dawał dowód swojej wyobraźni, ale i kunsztowi, organizując ekscentryczne, zakrojone na szeroką skalę pokazy mody, jak choćby prezentację kolekcji Chanel na przełomie 2007 i 2008 roku, podczas której torebki, buty i kapelusze damskie zastąpiły konie na olbrzymiej karuzeli. Również w późniejszych latach, tzw. “Kaiser” nie śmiał zapomnieć o sobie, kiedy na pokaz kolekcji damskiej marki Chanel na jesień i zimę w 2010, kazał przetransportować górę lodową wprost ze Skandynawii.

Organizacja pokazu mody, szczególnie jeśli skoncentrowana jest wokół niszowych marek lub jeśli jest amatorską imprezą, wcale nie musi być przedsięwzięciem kosztownym. Jeśli planujesz event modowy, ale nie za bardzo wiesz jak się zabrać za jego przygotowanie albo jeśli zależy ci na oszczędnym gospodarowaniu dostępnymi środkami, firma Whatevent może pomóc ci w kwestii organizacyjno-logistycznej takiej imprezy. Możemy pochwalić się szeroką ofertą wynajmu nietuzinkowych dekoracji i strojów, charakteryzatorów i makijażystów, sprzętu oświetleniowego i nagłaśniającego, a także przygotowania cateringu. Możemy ci obiecać, że dołożymy wszelkich starań, aby twój event był długo i mile wspominany przez ciebie oraz twoich gości.

Przeznaczenie eventu

Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki w kwestii organizacji scenografii, strojów, charakteryzacji, sprzętu, czy cateringu, istotnym jest zrobienie rozeznania odnośnie tego, kto będzie gościem twojej imprezy oraz jaki będzie ona mieć charakter.

W przypadku większych imprez oraz tych, skierowanych pod reklamę konkretnej marki, naturalnie musisz liczyć się z dużo większymi kosztami, niż w przypadku eventów amatorskich. Profesjonalni projektanci mody i organizatorzy eventów zwykle jednak są w stanie oszacować wydatki na taką imprezę, dlatego ta wiadomość przeznaczona jest głównie dla osób lub firm zajmujących się przygotowywaniem takich imprez amatorsko. Jeśli działasz amatorsko, a twoja impreza ma charakter niszowy, ceny wynajmu lub organizacji scenografii naturalnie będą niższe od profesjonalnych firm zlecających przygotowanie takiego eventu.

W przypadku organizacji profesjonalnego eventu modowego, musisz liczyć się z wydatkiem wahającym się od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych. Oprócz wynajmu modeli i modelek na dany dzień, dochodzą do tego wydatki na wynajem przestrzeni pod event, przygotowania wysokiej jakości scenografii, wynajmu profesjonalnych charakteryzatorów i makijażystów, przygotowania odpowiedniego cateringu oraz wielu innych kwestii, które profesjonalny organizator powinien wziąć pod uwagę. Ponadto, wiele również zależy od poziomu prestiżu takiego spotkania, prezentacji danej kolekcji oraz od obecności gości specjalnych.

Gdy jednak organizujesz niszowy pokaz amatorski, pezentujący np. modę lokalną lub związaną z jakąś działalnością, wydatki na taki event będą sięgały już tylko od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Amatorskie pokazy mody mogą być prowadzone przez właścicieli przeróżnych lokali, np. salonów piękności, placówek edukacyjnych lub mogą być przygotowane w ramach akcji charytatywnych. Ponadto, mogą to być również eventy wchodzące w skład większych imprez okolicznościowych.

Jeżeli masz jakikolwiek problem dotyczący podstawowych kwestii organizacji takiej imprezy, nasza firma, w oparciu o bogate doświadczenie, zawsze jest gotowa służyć ci pomocą.

Scenografia pokazu mody

Jedyną rzeczą, która jest w stanie przyciągnąć oczy widzów bardziej od nietuzinkowych kreacji modelek i modeli oraz od ich urzekającej prezencji, to rzecz jasna, równie nietuzinkowa scenografia. Jeśli dekoracje i elementy scenerii przygotowane są w sposób przemyślany i z pewną dawką ekscentrycznej finezji, mogą one stanowić swoiste dopełnienie całego eventu. Mimo że wiele tak naprawdę zależy od możliwości finansowych organizatorów imprezy, wyobraźnia stanowi klucz do wprowadzenia ich marzeń w życie. W oparciu o rozmach wydarzenia i twoje możliwości finansowe, zrób burzę mózgów i zastanów się nad możliwymi opcjami dekoracyjnymi, które zmienią nawet najbardziej prowizoryczny wybieg w miejsce prezentacji kolekcji prawdziwych gigantów świata mody.

Zanim wybierzesz tematykę twojego eventu modowego, zastanów się co by najlepiej pasowało do prezentowanych podczas niego kreacji. Kluczem jest dopasowanie wszystkich elementów takiego eventu do siebie. Przygotowanie dekoracji to często jednak nie jest zadanie na jeden wieczór, a na tygodnie żmudnej pracy manualnej. Ponadto, jeśli chcesz aby twój event był w każdym calu dopięty na ostatni guzik, niewykluczone, że będziesz potrzebował pomocy przy jego organizacji. W przypadku problemów z dobraniem odpowiedniej scenografii, cateringu, czy muzyki, firma Whatevent pomoże ci w kwestii organizacyjno-logistycznej twojego przedsięwzięcia. Poniżej prezentujemy szereg propozycji z naszej szerokiej oferty wynajmu.

Propozycje scenograficzne:

● Prezentacja kolekcji sezonowych wymagać może odpowiednich dla panującej pory roku dekoracji, wprowadzających gości w dany klimat. W taki sposób, w przypadku zimowej kolekcji, dobrym pomysłem może być przedstawienie sali, w której odbędzie się pokaz, jako krainy lodu. Modelki i modele mogą wychodzić z makiety igloo, z góry na nich, jak i na widzów może prószyć sztuczny śnieg, natomiast wybieg możesz zmienić w sztuczne lodowisko lub taflę zamarzniętej rzeki. Jeśli impreza odbywa się w okolicy Świąt Bożego Narodzenia, możesz również dodać akcenty świąteczne, takie jak choinki, sanie mikołaja, worki z prezentami lub skarpety, a modelki i modeli przebrać w świąteczne stroje. Analogicznie, jeśli pokaz dotyczy kolekcji wiosennych lub letnich, zrób z pomieszczenia istną łąkę albo plażę, na której przechadzać się będą modelki i modele w luźnych, wiosennych kreacjach lub strojach kąpielowych.

● Inspirując się pokazem Karla Lagerfelda, prezentującym damską kolekcję jesienno-zimową na 2015 i 2016 rok, możesz spróbować przeistoczyć tło twojej imprezy modowej w paryską kawiarnię z prawdziwego zdarzenia. Zamiast schematycznych wybiegów, zbuduj makietę francuskiej kawiarni, przy której stołach zasiądą modelki, zamówią drinka i zamienią kilka słów z barmanami, których rzecz jasna będą grać modele. Taki pomysł z pewnością wzbudzi niemałe zainteresowanie zaproszonych gości oraz wprowadzi nieco luzu do przebiegu całego eventu. Ciebie zaś, jako organizatora, przedstawi jako człowieka, który nie boi się wyzwań i lubi przełamywać utarte schematy.

Jeśli planujesz imprezę amatorską, bez dostępu do zewnętrznych funduszy, nasza firma jest również w stanie zagwarantować wynajem ogólnodostępnych strojów dla modelek i modeli.

Charakteryzacje, sprzęt i catering

Wynajem modelek i modeli to jednak nie wszystko. Zagwarantowanie im możliwości skorzystania z usług wykwalifikowanych charakteryzatorów, makijażystów i fryzjerów jest również istotnym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę. Poza motywem przewodnim twojego pokazu mody, każdy model i modelka powinien po prostu dobrze wyglądać i jako organizator imprezy musisz o to zadbać.

Co więcej, ważne jest też zapewnienie odpowiedniego sprzętu nagłaśniającego i oświetleniowego, które zagwarantują twoim gościom maksymalne wrażenia zarówno słuchowe, jak i wzrokowe.

Pomimo tego, że takie pokazy trwają zwykle zaledwie od kilku do kilkunastu minut, naturalnym jest zapewnienie twoim gościom poczęstunku. Nasza firma może ci pomóc również przygotować odpowiedni dla charakteru imprezy catering.

Są to jedynie przykłady z szerokiego wachlarza pomysłów, jakie nasza firma może ci zaoferować. Pamiętaj jednak, że każde konkretne zamówienie, czy pomysł, rozpatrujemy osobno, mając na uwadze dostępność produktów i usług, czas wykonania elementów scenerii oraz twoje możliwości finansowe.

Zapraszamy do kontaktu

Przygotowanie eventu modowego to nie lada wyzwanie, zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów, głównie z uwagi na wiele elementów, jakimi trzeba się zająć. Dlatego też, jeśli masz wątpliwości, czy posiadasz wystarczająco skuteczne zaplecze organizacyjne i logistyczne na przygotowanie takiego wydarzenia, serdecznie zapraszamy do kontaktu z firmą Whatevent. Bazując na bogatym doświadczeniu, pomożemy ci przygotować pokaz mody na miarę twoich możliwości.

Jeśli zainteresowała cię próbka naszej oferty, serdecznie zapraszamy do kontaktu pod numerem 666-666-127 oraz pod adresem mailowym kontakt@whatevent.pl.

By |2019-08-06T16:15:10+00:00Sierpień 1st, 2019|Agencja Eventowa, Imprezy firmowe, Organizacja imprez, Pokazy|0 Comments
Call Now ButtonSKONTAKTUJ SIE