Eventy dla architektury krajobrazu i ogrodnictwa, to najczęściej imprezy organizowane łącznie z targami, gdzie odbywają się konferencje i spotkania dla branży, a mało jest atrakcji skierowanych dla samej branży. Targi najczęściej rozpoczynają sezon lub są na jego zakończeniu, czyli jesienią, i głównie ukierunkowane są dla osób chcących podnieść dodatkowe kwalifikacje czy zapoznać się z branżą, z nowymi produktami i usługami, które weszły na rynek lub wejdą w danym sezonie. Co powinno być atrakcją na eventach dla tego typu branży, aby poza samą wiedzą, z którą kojarzy się zawód, uczestnicy mogli wynieść także ciekawe wspomnienia? O tym kilka propozycji poniżej.

Atrakcje dla architektów krajobrazu i ogrodników

Na evencie dla branży architektonicznej związanej z zagospodarowaniem terenów i ogrodów oraz ogrodników, którzy na co dzień pielęgnują działki i przestrzenie, najczęściej organizowane są przedsięwzięcia i atrakcje związane z roślinami. Nie jest to jednak dobry kierunek, ponieważ roślin te branże mają na co dzień aż nadto. Event do nich skierowany, powinien wnosić atrakcje, które są odskocznią od codziennej pracy i możliwością poznania innych umiejętności i odnalezieniem dodatkowych, nowych pasji. Taką atrakcją może być lot w tunelu aerodynamicznym, aranżacja danego fragmentu przestrzeni na czas (w formie konkursu z nagrodami), techniki diy, dzięki którym uczestnicy dowiedzą się jak samodzielnie mogą tworzyć rozwiązania dla swoich klientów tanim kosztem, a jednocześnie podszkolić się w zakresie przerabiania starych mebli, fotobudka z gadżetami o nietypowych hasłach, które znają tylko ogrodnicy i architekci krajobrazu, sesje fotograficzne lub szkolenia i warsztaty z wykorzystaniem fototechnik, nauka latania dronem, możliwości sterowania latawcami komorowymi czyli powerkiting, skok na bungee, warsztaty kulinarne z tworzenia potraw z roślin i kwiatów, produkcja własnych projektów i pomysłów na stoiskach partnerów biznesowych, nauka jazdy segwayem, nauka jazdy nowoczesnymi samochodami dostosowanymi do trudnych rejonów w jakie muszą jeździć architekci krajobrazu i ogrodnicy,  możliwość posługiwania się pilarkami czy kosiarkami, a także warsztaty z ich obsługi, dmuchańce o różnych wątkach tematycznych, a nawet karaoke. Wszystkie atrakcje są poniekąd powiązane z zawodem, i pozwalają na rozwój oraz znalezienie pasji w zawodach pokrewnych, kiedy obie branże są poza sezonem.

Czym jeszcze można przyciągnąć uczestników takiego eventu?

Event skierowany dla konkretnej branży architektonicznej związanej z zagospodarowaniem terenów, często skierowany jest tylko dla ogrodników. Architekci krajobrazu to jednak zespół osób, które wykonują swoją pracę głównie przy komputerze. Ich praca to przede wszystkim architektura, której na takich eventach jest bardzo mało. Chcąc zaskoczyć swoich odbiorców i rozwijać eventy z biegiem lat, zaproszenie wystawców branż pokrewnych i roślin, to za mało, aby móc uznać spotkanie za atrakcyjne. Innowacja, mapping 3D, interaktywne umiejętności, czy dyscypliny sportowe, tematy związane ze zwierzętami, lataniem, designem, a nawet malarstwem, to tematy, które warto na evencie wykorzystać. 98% osób z branży interesuję się bowiem tego typu dziedzinami. Wkomponowanie ich systematycznie w event o przestrzeniach, będzie strzałem w dziesiątkę.